Megerősítette, hogy a a közösségi média egyre inkább elveszíti közösségi jellegét.
Zuckerberg szerint a vállalat az utóbbi időben „a szórakoztatás és a világ megismerésének általános gondolatával és a világ történéseinek felfedezésével” foglalkozott. Ezt a személyközi kommunikációtól való elmozdulást maga a vállalat mérte fel.
A védelem nyitóbeszédében a Meta előállt egy grafikonnal, amely azt mutatja, hogy a „barátok által közzétett tartalmak megtekintésével töltött idő százalékos aránya” az elmúlt két évben csökkent, a Facebookon huszonkét százalékról tizenhét százalékra, az Instagramon pedig tizenegy százalékról hét százalékra – írta meg a The New Yorker.
Zuckerberg vallomásának egyik fénypontja amikor az FTC egy emlékeztetőt mutatott neki, amelyet 2018-ban küldött a vállalat vezetőinek. Azt javasolta benne, hogy jobb lenne, ha az Instagramot saját döntés alapján önálló céggé alakítanák. Zuckerberg azt írta, hogy az Instagram potenciálisan aláássa a Facebook sikerét, és hogy a független vállalkozások gyakran jobban teljesítenek, mint ha részei lennének egy anyakonglomerátumnak.
Idővel olyan trösztellenes szabályozással szembesülhetünk, amely egyébként is megköveteli, hogy kiválasszuk a többi alkalmazásunkat
− tette hozzá.
***
Nyitókép forrása: ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP